دکتر مهدی آریانا » متفرقه » مزایای ماموپلاستی

0 / 5. 0

مزایای ماموپلاستی

آنچه می خوانید...

داشتن سینه های بزرگ شاید برای کسانی که سینه های کوچکی دارند امر مطلوب و دلخواهی باشد، اما زنانی هم هستند که مخالف این نظر هستند. داشتن سینه های بزرگ به طور قابل توجهی می تواند خطرات مختلفی برای سلامتی فرد ایجاد کند. خطراتی که می توانند دردناک باشند و یا حتی زندگی فرد را به خطر بیندازند. خوشبختانه، انجام ماموپلاستی کاهشی یا همان جراحی کوچک کردن سینه می تواند در به حداقل رساندن این خطرات بسیار مؤثر باشد. در ادامه این مطلب به مزایای ماموپلاستی خواهیم پرداخت تا شما با آگاهی بیشتری برای جراحی اقدام کنید.

سینه های بزرگ تهدیدی برای سلامتی

سینه های بزرگ تأثیر به سزایی بر سلامت جسمی زنان دارند. مشکلاتی که شما ممکن است با داشتن سینه های بزرگ تجربه کنید شامل موارد زیر است:
درد شدید: داشتن سینه های بزرگ در زنان می تواند باعث ایجاد درد در قسمت های کمر، گردن و بازو شود.
سردرد: بسیاری از زنانی که سینه های بزرگی دارند سردردهای دردناکی را تجربه می کنند که کنترل آنها دشوار است.
مشکلات ستون فقرات: داشتن پستان های بزرگ ممکن است باعث آسیب یا ایجاد تغییر در منحنی ستون فقرات زنان شود.
مشکلات ورزشی: درد ناشی از ورزش با داشتن سینه های بزرگ، بسیاری از خانم ها را از انجام تمرین های ورزشی باز می دارد.
افزایش وزن: ورزش نکردن ممکن است باعث افزایش وزن در زنان دارای سینه های بزرگ شود.
خطر سرطان: زنانی که سینه های بزرگتری دارند اغلب بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستند.
نتایج تحقیقی در این زمینه نشان داده زنانی که سینه های بزرگی دارند ممکن است نسبت به سایر زنان طول عمر کمتری داشته باشند.

مزایای ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی مشکلات سلامتی را به حداقل می رساند

خطرات داشتن سینه های بزرگ برای سلامتی، این مساله را برای بسیاری از زنان به یک نگرانی جدی تبدیل می کنند. چنان چه شما هم سینه های بزرگی دارید، خوشبختانه مجبور نیستید برای همیشه با این مشکلات زندگی کنید. جراحی ماموپلاستی سینه می تواند سایز سینه های شما را کاهش دهد و مزایایی که در ادامه ذکر شده اند برای شما فراهم کنند. مزایایی از قبیل:
کاهش سردرد
الگوی خواب بهتر
راحتتر شدن تنفس
کاهش دردهای اسکلتی – عضلانی
کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان
توانایی بهتر و بیشتر در انجام حرکات و تمرینات ورزشی
کاهش خطر ابتلا به اختلالات تغذیه ای
این مزایا ، جراحی ماموپلاستی را به گزینه ی مناسبی برای تعداد زیادی از زنان تبدیل می کند. بسیاری از زنان با داشتن هر سایز سینه ای می توانند جراحی کوچک کردن سینه را انجام دهند، اگرچه انجام این عمل بیشتر برای کسانی که سینه های بیش از حد بزرگ و دردسرسازی دارند عملی مناسب و کاربردی است.

مزیت های ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی مزایای روانشناختی نیز به دنبال دارد

در حالی که ماموپلاستی در درجه اول برای سلامت جسمی شما مفید است، اما انجام این جراحی فواید روانی بسیاری نیز به دنبال دارد. به عنوان مثال، یک تحقیق در این زمینه نشان داد که اکثر زنان از نتایج جراحی کوچک کردن سینه ی خود راضی هستند و پیشرفت ها و بهبودهای بسیاری را در سلامت روان خود نیز گزارش داده اند. پیشرفت هایی از قبیل:

افزایش عزت نفس و احساس با ارزش بودن
کاهش میزان خجالتی بودن و اضطراب
افزایش کیفیت زندگی
بهبود زندگی جنسی

اگرچه نمی توان گفت که به قطع تمامی زن هایی که جراحی ماموپلاستی انجام داده اند از نتیجه ی عمل خود راضی بوده اند، اما اکثریت این زنان پس از انجام ماموپلاستی این مزایا و بسیاری موارد دیگر را به عنوان نتیجه ی عمل خود گزارش کرده اند. علاوه بر افزایش میزان سلامت جسمی، انجام این جراحی برای زنانی که سینه های بیش از حد بزرگی دارند انتخابی کاملاْ درست و عاقلانه است.

نتیجه ی این جراحی بلافاصله پس از عمل باید مشاهده شود اگرچه سینه های شما ممکن است به مدت 4 الی 6 هفته پس از عمل همچنان تورم داشته باشند که این تورم پس از بهبود برش ها و محل بخیه ها، با کمی احساس درد برطرف می شود.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در زیر این مطلب به اشتراک بگذارید.

drariana

دکتر آریانا چهره‌ای نام آشنا و شناخته شده حوزه جراحی های درمانی و زیبایی پستان و جراحی های زیبایی شکم وتنه و اندامها می باشد. سال‌ها تلاش و هزاران مورد جراحی موفق از وی، به جراحی با‌تجربه و دانش روز دنیا ساخته است. در زمینه تخصص ایشان می‌توان از انواع جراحی‌های زیبایی سینه،جراحی‌ بیماری‌های خوش‌خیم و بدخیم سینه، جراحی‌های بازسازی سینه در بانوان نام برد که دانش و هنر جراحی سینه را در بالاترین سطح نمایش می‌ دهد.